Halloncheesecake.

Igår bakade jag min allra första cheesecake - någonsin! Jag skulle ju vara värdinna för scrapbooking-brudarna och ville slå på stort. Haha. Den blev iaf både lyckad och GALET god! Så här kommer receptet.





Halloncheesecake

Botten
100 gr margarin
ca 15 digestivekex

Fyllning 2
3 ägg
450 gr philadelphiaost
1½dl strösocker
200 gr frusna hallon

Fyllning 2
3 dl creme fraiche
3 msk strösocker
1 msk vaniljsocker

Sätt ugnen på 180 grader. Blanda margarin och digestivekex i en mixer/matberedare. Tryck ut i en form med avtagbar kant, ca 24 cm. Grädda i 5-10 minuter.

Blanda allt till fyllning 1 och kör i mixern. Häll över digestiveblandningen och grädda ytterliggare 25-30 minuter.

Blanda fyllning 2 och häll över och grädda 5 minuter till.

Låt kakan svalna något innan du ställer in den i frysen. Låt den stå fryst minst 4-5 timmar innan servering. Garnera med hallon och servera hallon till.

Kommentarer
Postat av: Ida

Shit vad snygg!! Rosa och allt:O) En sån ska jag nog pröva att baka nästa helg då vi ska bort, och jag fått ansvaret att fixa efterrätt! Tack för tipset du!

2011-06-30 @ 21:57:30
URL: http://vattenskida.blogg.se/
Postat av: Sofie

Den ser ju jättegod ut!!!

2011-07-07 @ 19:53:52
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0