Viktutmaningen

Ni var flera som var nyfikna på detta "nya liv" som jag skrev lite snabbt om igår. Så därför tänkte jag skriva lite mer om det.

Det är alltså Veronica som fått med mig på det här. Hon är hälsocoach sedan 7 år tillbaka och tillsammans med två av hennes vänner så har hon startat upp Hälsokällarn här i Katrineholm. Alla tre tjejerna är utbildade både genom universitet och olika seminarier.

Igår var jag på den första träffen, dock så var det "bara" en infoträff så det är först nästa vecka som det drar igång på riktigt. Perioden kommer att bestå av 12 veckor och för detta betalar man endast 350:- Jag kände direkt att det var värt att testa för den lilla summan pengar. Och efter träffen igår är jag ännu mer peppad!

Varje vecka kommer man att träffas. Först gör man en scanning av kroppen. Det görs genom en våg som mäter bla. fett, muskler och vatten i kroppen. Efter det följer en lektion enligt veckoschemat nedan.



Det hela kallas för "Viktutmaningen" men det behöver inte betyda att man ska gå ner i vikt för alla. Att förvandla fett till muskler blir mitt mål, men även att gå ner några kilo såklart och minska i centimeter. Jag kommer äen att föra mat och dryckes-dagbok under de här veckorna.

Man får en personlig coach som kommer att följa en noga under hela perioden och man bestämmer själv "på vilket sätt" man väljer att gå ner i vikt - med hjälp och råd utav coachen såklart. De är distrubitörer av Herbalife, men det är inget tvång att använda sig av deras produkter.

Under de här veckorna kommer det att pågå en tävling. Det gäller att gå ner i fett, och för varje ½ kilo fett som man går UPP efter seasnte veckans självscanning så får man lägga en liten straffpeng. Haha, galet kul! Det gör det hela ännu roligare. Fyra stycken kommer att vinna pris efter de här 12 veckorna.

För mer info så kan ni kontakta Veronica och Hälsokällarn. Jag tror det finns fler platser lediga till nästa vecka när det kör igång om någon skulle vara intresserad.

Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Vad bra skrivet :-) Och det är klart det finns plats. alla är välkomna :-)

2012-02-01 @ 09:22:51
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0