Sjuka igen?

Oj, vilken lång och effektiv dag det har varit. 

Det började med ett loppisbesök med syrran - två ljusstakar, en knivslip och en liten duk. Inte mycket alltså. Sen åkte vi på tårtkalas hos farmor som fyller år idag. Thexas vaknade förkyld och började kännas varm, så Emil åkte hem med honom så han fick sova ordentligt hemma i sin säng. Och det gjorde han - i 4 timmar! Inte helt pigg alltså.

Under tiden så var jag ute hos Frida och rev i huset, så himla kul. Men där började även jag känna mig förkyld och nu sitter jag här hemma i soffan och funderar på om jag har feber eller inte? Jag har inte lust att vara sjuk. Vi har ju bara fått vara helt friska en vecka nu! 

Imorgon har jag en hel del att stå i för den delen. Sushilunch hos Jessa bla. Känns som att jag kommer att missa den, så jag inte smittar ner hela bunten där. Får se. Och så har jag fixat en studsmatta med nät åt alla ungar som Frida och Tobbe ska få ha i huset. Haha. Alla barnen kommer älska det. Frida har ju två syskonbarn och Tobbe fyra - en studsmatta är ett måste! Och den ska jag åka och hämta imorgon förmiddag är det tänkt. 

Nu väntar sängen för oss. Vi har ätit gott framför tvn och sett en töntigt bra film. Emil somnade som vanligt innan filmen var slut. Jag undrar hur många HELA filmer vi har sett tillsammans egentligen? Hihi. Trött kille eller skön soffa?

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Lowa & bebis i magen

Tack så mycket för informationen, men som du skrev så låter det inte som någon lätt process. Vart du sjukskriven? Jag väntar svar från f-kassan angående havandeskapspenning, men är ju inte säker ifall jag får det. Jobbar inom vården (så det brukar ju aldrig vara några problem då att få) men grejen är ju att jag "bara" är timvikarie. Svårt!



Hoppas ni blir piggare snart. Krya på er.

Kram Anna

2011-09-18 @ 13:27:36
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0