Namnfest, kräftor och kortare hår.

I helgen har vi haft fullt upp. I lördags sjöng/spelade jag och Astrid på en namnfest. Tokförkylda och hesa, men vi tog oss igenom låtarna konstigt nog. Men bra lät det inte, tyvärr. Inte mycket att göra åt saken. Vi bjöds på en hej-dundrande-pajbuffé efteråt och jag skulle helst ha velat sitta där och moffa paj hela dagen. Mums!

På eftermiddagen kom Thristan hem igen och vi åkte ut till Valla för att äta kräftor. Mycket gott såklart. Thristan var lugnet själv och tittade på film ett bra tag, Thexas röjde järnet som vanligt. Barnen var inte i säng förrän halv 11 här hemma, så deras humör under gårdagen behöver jag nog inte beskriva i detalj. För inte tog de någon sovmorgon inte...

Igår så åkte vi ut til Valla igen. Emil och Per gav sig ut i skogen för att leta svamp. Sånt får de göra utan mig, jag är långt ifrån en skogsmulle. Istället så passade Amanda på att färga och klippa av mitt hår medan Thexas sov middag och Thristan lekte. Det var en bra bit hår som rök, 10-15 cm tror jag. Så här korthårig har jag nog aldrig varit, förutom i klass 6 kanske? Men det var välbehövligt. Ni har ju tidigare sett bilder på allt hår som gått av pga graviditet och amning, så nu ska håret få växa sig friskt igen. Det känns lite konstigt, men jag känner mig FIN. Och nu går det faktiskt att dra en borste genom håret utan att det går av. Toppen!

Nu är barnen lämnade på dagis för första gången tillsammans i "original-tid". Lämningen gick bra, Thexas hade inte tid att ge kram och puss utan vinkade bara snabbt samtidigt som han sysslade med annat. Idag ska de ta skolfoto där. Thristan vart ledsen imorse när han inte fick ha skjorta, slips, väst, kavaj och finskor. Haha, en skjorta fick duga. Han är en riktig gullunge som älskar att vara "partykille" med finkläder. Samtidigt som mysbyxor är det bästa han vet. Haha. I eftermiddag ska de ta enskilda bilder på dagis, men det får vi föräldrar ansvara för själva. Så då ska vi tillbaka till dagis. Sen väntar ett spännande möte för min del också. Busy day...
Ganska mycket kortare...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0