"Thesse luktar bajs."

Vilken mysig morgon vi har haft. Emil är iväg och jobbar i några timmar, men räknar med att kunna sluta runt lunchtid, härligt!

Thristan och Thexas har lekt så bra tillsammans nu på morgonen. De tömde ut alla bilar och duplo på Thristans golv och så satt de där och lekte med musik på stereon. Själv fick jag ta en dusch utan att få badleksaker kastade på mig. Skönt. Lagom tills jag klev ur duschen så kom Thristan och sa att "Thesse luktar bajs, och jag såg i hans blöja att det är massa brunt." Haha. Duktig storebror. Men jag fick byta blöjan såklart.

Thexas tog sin vila tidigare idag. Annars försöker vi nu vänja honom vid att bara sova en gång om dagen, efter lunch runt halv ett. Men idag gick det inte! Han somnade nästan i stolen när han åt gröt. Och när jag lyfte ner honom så gick han in till sin säng och sträckte upp armarna mot mig. Han somnade innan jag ens lämnat rummet. Trött liten kille.

Nu väntar vi på att barnens faster Malin ska komma och passa barnen en stund. Jag har lite akut-ärenden på stan att göra. Och det vill nog inte Thristan med på. NU kom hon!




Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Hej! Här inne var det nytt och fräscht! :) Ja han var vaken hela dagen, helt sjukt. Visserligen är han ingen sjusovare.. men vart lite paff när han inte ville sova alls. Funkar det fortfarande bra med en nap? Nim har typ alltid sovit en gång.. konstigt barn :O Men han vill väl inte missa ngt :P



Hoppas ni får en mysig helg, kramis

2011-06-03 @ 12:37:29
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0