När vi sörjer min gamla lekstuga.

Det råder lite sorg här hemma. Det jag sörjer är min gamla lekstuga.

För någon månad sedan kanske, så pratade mamma om att sälja min lekstuga. Fråga mig inte varför, hon har fått en dille på att sälja saker. Jag bad henne uttryckligen att INTE sälja den då jag villa ha kvar den till mina pojkar.

I helgen läste jag en "bekants" blogg, då hon lagt ut bild på en lekstuga de ska åka och titta på. Och när jag kommer hem till min mamma i söndags så stod där ingen lekstuga! Jag går återigen igen in på tjejens blogg och ser att det är min lekstuga de köpt. Det föll en tår och jag drog en ful svordomsramsa i mitt huvud.

Jag blev både ledsem och besviken, men inte förvånad tyvärr. Nu renoverar de upp lekstugan som säkert kommer bli jättefin. Hoppas på att få se bilder sen. ;) Hade bara hoppats att det var jag som hade fått renovera den åt mina barn om några år när vi bor i hus. Men nu blev det visst inte så, och ja - det är lite sorgligt allt.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej! Vad kul att du hittat min blogg :-) förstår dig ang stugan.. Skulle känna samma sak! Vi lovar att ta hand om den! Ska lägga ut bilder inom kort. Ha d fint !!!

2011-06-13 @ 22:13:21
URL: http://blondette.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Vad tråkigt att hon inte behöll den. Min mamma hade aldrig sålt den, särskilt inte när jag har barn.. jättetråkigt :(



Jordgubbar har vi hunnit äta massor.. Nim älskar det så det är ju ett superbra mellis :)



Mamma bor i Kalmar. Alltid skönt att vara här. Men ikväll åker vi hem.. 45 mil.. suger men men.

Blir närmre när vi flyttat sen.



Oh det låter jobbigt. Men alla barn med syskon har säkert ngn sådan period. Det går över :) Bara pusta ut.



Kram

2011-06-14 @ 09:02:28
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Sofia, Blixtras mamma

What? Hur kunde hon göra så när du bett henne att INTE göra det? TASKIGT!!! Mkt taskigt!



Alltså, märkligt! Jag säger bara som jag brukar säga; Man har inte valt sina föräldrar, däremot har de valt oss....



För övrigt ska Blixtras kanin heta Tristan. Om hon nu får en kanin nån gång. Det återstår att se.



KRAM

2011-06-14 @ 10:18:39
Postat av: Caroline

nej men usch då. Du skulle tagit den när du hade chansen =)

tack för tipset, men vi har mörkläggningsgardin, nu väntar vi på persienner.. hoppas hoppas det hjälper lite =) kram

2011-06-14 @ 14:12:43
URL: http://www.rarelady.se
Postat av: amanda

är du tjurig på mamma? låter nästan så.. :/

2011-06-14 @ 20:03:31
Postat av: frida

Det är väll ändå upp till mamma och per om dom väljer att sälja lekstugan? Dom sålde den för den inte får plats och ska bygga garage. Känns lite som om du hänger ut mamma här. kraam

2011-06-14 @ 22:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0