När trettondagen varit.

Thexas tyckte det var dags att vakna klockan fem imorse. Emil gick upp med honom då. ag låg vaken och lyssnade på dom en stund. Sen somnade jag om. När jag sen vaknade av att Thristan ropade så var klockan närmare halv 8. I vardagsrummet möts jag av en rar syn; Emil och Thexas ligger i en soffa med filt över sig och sover skönt. Myskillar. Jag och Thristan lekte lite i hans rum innan Emil och Thexas kom och gjorde oss sällskap när de vaknat. En, till en början, tidig men mysig morgon.

Vi har plockat undan julen idag. Thristan protesterade litegrann men tyckte sen att det var rätt roligt att hjälpa till att plocka ner julgranskulorna bla. Nu står kartongerna i hallen i väntan på att få flytta upp på vinden för en tid.

Under eftermiddagen/kvällen har vi varit ute hos mamma och fikat en massa med lite släktingar. Thristan lekte järnet innan han-som-inte-får-nämnas-vid-namn kom och hämtade honom där. Han är ledig imorgon så då hämtade han Thristan idag istället. De skulle visst åka till badhuset imorgon, det kan Thristan behöva. Träna lite, fegisen.

Emil ska hjälpa sin bror på jobbet imorgon igen så det blir bara Thexas och jag hemma. Vi har ett stort diskberg att ta hand om och en hel del tvätt, så vi sitter inte sysslolösa direkt. Nu ska vi fortsätta se filmen här. Vi köpte mat från nya thaistället nere vid tågstationen förut. Nära och bra när man inte orkar laga mat kan tyckas. Men blä, vad äckligt det var! Det blir itne mat därifrån igen, i såna fall får det bli en vegetarisk variant.

Haha, vilket värdelöst-vetande-inlägg det blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0