Ännu en mysig helg.

Vi har verkligen haft en FIN helg. Igår tog vi med oss barnen och åkte till Norrköping. Thristan behövde ny pyjamas och gummistövlar. Inne på Skopunkten hittade vi (skitfula, men billiga) stövlar till Thristan, tygskor till Thexas för dagislek (just nu bor han i sina foppatofflor) och höststövlar till mig. Summa; 198:- totalt. Vilka fyna va?

Vi hittade även en pyjamas med Blixten på och lite andra kläder till Thristan som växer så det knakar. Vi hade tänkt åka hem ganska tidigt då Bettina och c/o skulle komma på besök, men de fick lite förhinder och bjöd hem oss till Robins mamma på kvällen istället. Då åkte vi den korta biten till Busfabriken istället och lekte av oss några timmar. Jag och Emil var helt slut efteråt och Thristan var genomsvettig. Men oj, så kul vi hade! 

Vi åkte direkt från Norrköping till Bettina, Robin och Filippa där det bjöds på grillat och en massa mys. Barnen var inte i säng förrän halv 10, och det märks idag vill jag lova. Förhoppningsvis blir det lite gladare miner om en stund när Thexas har vaknat ur sin middagsvila.

I förmiddags var jag nere på "stora" loppisen vid Djulö. I år var den inte alls stor och det regnade. Trist för oss som bara var där för att kolla och ännu tråkigare för alla som plockat ihop saker för att stå där nere och sälja i regnet. Men vädret råder vi tyvärr inte över. Jag träffade syster Frida där och vi åkte till deras hus i Marmorbyn där nuvarande ägaren hade loppis. Jag hittade lite smått och gott, men var såklart mest nyfiken på huset (som jag inte fick se invändigt) Jag får väl helt enkelt vänta en månad tills de får tillgång till det. 

Nu väntar legobygge och filmtittade hela dagen lång. Och så känns det som att det är pizzaväder va? ;)

Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Hej gumman, låter som ni hade en bra helg :) Vi var ute på fredags och lördags. Och det var skoj. Händer inte varje vecka ;)



Vad händer i veckan då?

Nim och jag åker till Kalmar imorgon. Och är tillbaka på fredag.

Kramkram

2011-08-08 @ 11:47:29
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0