När Thristan börjar bli stor.



Min stora kille, som redan blivit 3 år.



  • Sover jättebra på nätterna, 19-07. Vi har bra läggningsrutiner som absolut inte får rubbas på. Samma böcker ska läsas varje kväll här hemma. Vi kan dom utantill allihop, så ibland läser Thristan dom för mig istället.
  • Går på pottan varje dag och "olyckorna" blir färre och färre. På dagis och när vi är ute eller iväg så har han blöja på sig.
  • Är fortfarande väldigt kräsen när det gäller mat, är feg att prova nya smaker.
  • Han börjat få lite lördagsgodis ibland. Jag har bara köpt det åt honom en gång, men andra har köpt det åt honom eller så har han fått smaka.
  • Älskar pepparkakor.
  • Vill ha yoghurt varje morgon och kväll. Arlas vaniljyoghurt ska det vara.
  • Älskar mjölk. Mjölk och vatten är det enda han dricker. Ibland päronfestis. När vi är borta på fika eller kalas så ber han snällt om "lite, lite sum" när han får saftglas.
  • Kallar fortfarande mjölk för "sum."
  • Härmar oss när det gäller allt, speciellt ord. Det gäller att vakta sin tunga. En gång sa han; "mamma, du sa saan. Vad är det?" Oops.
  • Räknar (med lite hjälp) 1-12. Oftast blir det i lite fel orning, men väldigt rart.
  • o-i-s säger han om bokstäver när han läser.
  • Har en väldigt livlig fantasi. "pappa säger, min moster har sagt" osv. Vad är egentligen sant? Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0