En natt med krupp.

Yes, vi tog oss igenomnatten utan fler besök på Akuten. Thristan sov två timmar själv i sin säng innan han vaknade i panik. Jag tog med mig kudde och täcke och bäddade ner mig hos honom. Han har varit så rädd stackaren. Vaknat i panik av andningen och kastat sig runt mig. 

Men vi behövde aldrig gå ut inatt, jag öppnade hans fönster och satt och frös där en stund istället. Jävligt kallt, men det fungerade. Två ggr fick vi göra så. Plus en Alvedon när han var som varmast. Så sömnen har det ju blivit lite sissodär med, men det ignorerar jag idag. Huvudsaken är att Thristan mår bättre och känner sig trygg.

Idag ska jag få hämta ut en hostmedicin till honom som vi fick utskrivet på Akuten igår kväll. Hoppas den kan få bort lite av hans hosta som gör att kruppen blir värre.

Igår hade vi s fin hjäp av våra vänner. Igår em var Richard här när Emil fick skjutsa bort mig och Thristan till Akuten. Richard var kvar här hemma med Thexas under tiden. Och igår kväll när Thristan vaknade riktigt dålig och vi var tvugna att åka in så kom Linus hit på mindre än 3 minuter. Thexas låg och sov och det barnvaktandet gick nog ganska lugnt till. Vilka fina vänner vi har va!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0