När det snöar och vi har en mysmorgon.

Nu har det varit dålig med snö här i säkert två veckor, minns inte riktigt när det snöade sist. Det har tom varit plusgrader och en hel del snö har hunnit smälta bort. Tråkigt tycker vi, det är ju så tråkigt med blaska och halt. Men idag snöar det igen! Många klagar över det, MEN det är ju faktiskt bara februari. Det FÅR snöa just nu. När vi kommer bortåt april så kan vi börja sucka om snö. Jag hoppas det kommer skapligt mycket så vi kan ta ut pulkorna i helgen, Thexas har åkt alldeles för lite i år.

Idag är Thristan ledig från dagis. Helt enkelt för att jag inte orkar med ännu en bråkmorgon när jag ska försöka få iväg oss i tid till dagis. Mycket mysigare att vara hemma och mysa, tända lite ljus och äta frukost i lugn och ro.

-Mamma, jag vill ha mat, sa Thristan nyss när vi åt frukost.
-Men du har ju mat framför dig, sa jag.
-Neeej mamma, det här är inte riktig mat. Det är bara en smörgås.

Haha, det påminner så mycket om min syster Frida som alltid ville ha "riktig" mat på tallrik. Är det henne han brås på måntro? Det kan förklara hans humör också... ;)

Vi har en ganska oplanerad dag, mamma pratade om att hon skulle komma in och träffa oss. Det vore roligt, vi ses inte så ofta nu för tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0