När vi haft en härlig dag hemma mest.

Idag har jag haft en vilodag från lägenhetsfixet. Jag har gått ett varv på stan med barnen och köpt lite presenter till Emil som fyller år i nästa vecka. Sen har vi mest haft det mys här hemma. Jag ahr börjat packa lite smått, men det går rätt långsamt med två barn som inte alls vill att mamma ska packa. Hihi.

Emil har fixat i lägenheten hela eftermiddagen och kommer fortsätta ikväll då vi tjejer har TEONSDAG här hemma. Som jag har längtat. Äntligen är det höst och mys igen! Just nu inväntar jag damerna. Thristan fick sova middag idag så han vill inte alls somna nu. Typiskt, men det gick verkligen inte att hålla honom vaken tidigare idag.




Det är knepigt med er som kommenterar utan att lämna någon adress så man kan ge svar. Hur som helst. Visst, det är inget barnvänligt område vi flyttar till. Det finns varken en gård eller ett rum att parkera barnvagnarna. Huset ligger mellan järnvägsstation, Stadshotellet och Harrys, men det är bra ljudisolerat i huset så tågen störs man inte av. Enligt uppgifter så ska man inte störas särskilt mycket från krogarna heller. Jag och Emil kommer att ha vårat sovrum ut mot Harrys och järnvägen, så det blir vi som blir lidande av det i såna fall. Barnens rum ligger åt andra håller.

Att bo så nära järnvägen kan tyckas dumt. MEN! Jag skulle aldrig släppa ut mina barn själva där vi bor idag heller. Och än så länge är de för små för att gå ut själva också. Plus att de inte kommer ut utan en stark vuxen som kan öppna portdörren som väger bly. Hoppas att det här kanske kan reda ut en del frågetecken? Och va fan, det är en hyresrätt. Funkar det inte så är det bara att flytta.

Och angående renoveringen. Inte betalar vi allt själva heller. Vi har fått denna månadshyra att renovera för. Så det gör vi, istället för att betala dubbla hyror. Men nu börjar budgeten ta slut, men vi har fått till det riktigt bra ändå. Lite mer färg ska inhandlas imorgon bara. Och det är värt varenda krona som vi kommer att lägga utöver dom där pengarna. det gäller att prioritera, och just nu prioriterar vi att bo bra!


Kommentarer
Postat av: M

Ta inte åt dig av andras negativa kommentarer. Det handlar BARA om avundsjuka! Lycka till med nya lyan. Hoppas ni kommer trivas! :)

2010-10-07 @ 09:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0