När barnen är på morgon-bus-humör.

Thristan ville inte alls till dagis idag utan vara hemma med mig och Thexas istället. Självklart får han det. Vi har haft en mysig morgon och de två bröderna har busat gärnet. Allt som Thristan gör skrattar Thexas åt. Sötungar!

Nu sover Thexas en liten nap, jag har satt på Nicke Nyfiken åt Thristan och ska passa på att packa en kartong eller två. Än så länge är det fem kartonger packade, det tar tid med två barn vill jag lova. Fast vi har ju ingen brådska så.

Igår höll Emil på i lägenheten till halv 12 tror jag. Jag hade hunnit både lägga mig och somnat innan han kom hem. Men jag vaknade till och var rätt pigg när han kom så vi låg en stund och pratade i sängen. Mycket planering nu, men det är mysigt och helt underbart att få fixa till ett hem där VI ska bo. Något som blir VÅRAT. Och jag är som sagt väldigt imponerad över hur duktig Emil är. Han fixar och donar med det mesta och verkar tycka att allt är kul.

Ikväll ska vi måla lägenheten igen. Thexas rum Thristans rum, hallen och kanske toaletten. Vi får se hur långt vi orkar. Och om färgen fäster i hallen. Det är det största orosmomentet! Thristan ska få sova hos mormor och Per inatt. Jag hade egentligen velat haft dom som barnvakter här, men det passade dom bättre att ha Thristan där. Visst, det blir roligt för Thristan som itne sovit där på ett halvår nu. Men imorgon kväll ska Thristan till han-som-inte-får-nämnas-vid-namn över helgen, så det blir ju många nätter utan min skrutt. Men å andra sidan så får vi mer tid att få iordning inför flytten. Och den där lägenheten är inget ställe för en snart 3-åring! Thexas kan man iaf sätta på golvet och så sitter han kvar där.

Nehe, packa litegrann var det ja. Och jädrar, så kul det är att rensa och kasta gammalt skit! Hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0