Linas matkasse - Dillkyckling med potatis.



1. Koka 900 g potatis. 

2. Skär ca 600 g kyckling i cirka 2x2 cm stors bitar. Ta fram en stekgryta och bryn kycklingen i lite olja. Pudra över 1 msk vetemjöl och rör om.

3. Tillsätt 3 dl vatten, 1 tärning kycklingbuljong och 1 dl creme fraiche. Rör samman och låt såsen koka upp.

4. Rör ner 35 g dill. Tillsätt 1,5 tsk socker och smaka av med lite av saften från 1/2 citron (cirka 2-3 tsk) till en sötsyrlig sås. Smaka av med salt och svartpeppar. Låt koka 5 minuter.

5. Servera dillkycklingen tillsammans med kokt potatis.



Vi gjorde potatisduchesse till istället för kokt potatis. Gör potatismos, spritsa ut små toppar på bakplåtspapper och låt stå i ugnen tills de fått lite färg.

Kommentarer
Postat av: Inredningsfrun

Heeeej!



Men hej å hå vilken crappy brevbärare ni har i dina trakter ;). Å så tråkigt med armbandet!



Jag läste din kommentar hos mig men valt att inte publicera den. Vad jag däremot har gjort är att personligen mailat till Zweet´s och sagt att hon får se till att LÖSA det här med dig, på bästa sätt. De smycken jag har köpt via Zweet´s har jag varit supernöjd med och jag visar INGET p bloggen som jag inte står för. Men det är inte bra när jag gillar ett företag där Ni läsare köper ifrån och så blir inte ni nöjda. Då måste jag se över hur jag hanterar detta i bloggen.



Jag hoppas att Zweet´s löser det här så att DU blir nöjd. Ta gärna kontakt med mig annars, så får jag se hur jag väljer att visa hennes produkter på bloggen framöver.



KRAM



// Inredningsfrun


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0