Första dagen på jobbet avklarad.

Tjhoo, första dagen på jobbet har gått gallant! Det var mycket information, mycket nytt att försöka lära och memorera, många nya människor och olika lokaler och verksamheter. Det blir galet kul det här! Ser fram emot att spendera de kommande 6 månaderna där. 

Efter jobbet (hihi) så åkte jag hem till mina killar och där stod maten på bordet. Vilken lyx! När maten var i magarna så åkte vi till Emils föräldrar där jag var tvungen att låna mitt eget piano och träna lite inför en begravning som jag ska spela/sjunga på på fredag. Sen var det bara att fara hem och stoppa barnen i säng. Jag har gjort färdigt ett till kort som jag hade beställning på. Mycket jobb idag. :)

För barnen hade det gått sådär på dagis. Thristan hade inte ätit lunch och Thexas hade bitit två barn. Ooh, jag blir galen på hans bitande. Har ingen aning om hur vi ska få slut på det. Några tips?

Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Åh vad duktig du är gumman! Hoppas det känns lika bra imorgon :)



Kramis!

2011-10-03 @ 22:28:28
URL: http://lifestyleblogs.se/malin/
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Hej vänner.. vad skönt att det verkar gå så bra för dig på jobbet :) Vart var det du har börjat nu igen?



Jadu.. jag vet inte varför vi sov så länge. Aningen en släng av förkylningen som tröttat ut oss.



Ang bitandet är Nim likadan när han blir förbannad. Oftast biter han bara mig och inte andra barn. Och när han väl gör det brukar jag "smäcka" han på munnen. Vet inte om det hjälper, kanske blir det bättre sinom tid. Men vet inte om man kan göra så mkt förutom att bli riktigt förbannad typ..



Ja hua.. så är det flytten också. Kommer ni och hälsar på sen? Då har vi större och finare. Så man vågar släppa in folk ;)



Många kramar

2011-10-04 @ 12:32:59
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min äldsta pojke var också en "bitare". Kan trösta dig med att det går över. Att bli arg hjälpte inte utan jag förklarade igen och åter igen att det är fel såklart. Hjälp honom att förstå sina känslor och visa hur han kan försvara sig/ få sin vilja igeon och bli sedd och hörd utan att bitas. Lär honom säga nej och jag vill inte istället för att bitas. Svårt att förklara men jag hoppas att du har förstått något av det jag har försöka säga...

2011-10-04 @ 21:29:59
Postat av: Emelie

Hej Hanna!

Angående din sons bitande så är det precis som skribenten ovan skriver; få honom att förstå att det är fel att bita andra barn och att de blir ledsna. Det kan vara svårt för en liten att förstå men ett tips är att markera tillbaks att det faktiskt gör ont.



En annan sak är att knäppa honom på munnen när han bits. En liten knäpp med tummen & pekfingret på munnen, det känns lite och vid några upprepade gånger så slutar han bitas för han konmer komma ihåg vad som händer om han bits och därmed sluta.



Jag har jobbat på förskola i flera år och en gång hade vi ett barn som bet de andra barnen. Bitperioden varade i över ett år och tillslut gav jag detta (knäppandet på munnen) som förslag då föräldrarna var förtvivlade över att deras barn bet de andra barnen. De tyckte att det var värt att testa och efter några gånger slutade bitande helt vilket innebar att barnet själv & de andra i gruppen lekte mer avslappnat. Det är ett stressmoment för alla på en förskola att ha ett barn som bits då man hela tiden måste övervaka och med dagens stora grupper och få personal så kan det vara svårt att alltid ha stenkoll på vad barnen har för sig. Plus att barn är så snabba så det sker ju på bråkdelen av en sekund oftast.



Blev ett långt inlägg men hoppas du förstår vad jag menar (så du inte tror jag menar att barn ska agas) och att ni kommer till rätt med det här!

2011-10-05 @ 10:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0