När det är varmt ute.

Barnen var riktiga matvrak till lunchen. Thristan fick bestämma mat, ris och fiskpinnar. Thristan åt T-R-E portioner, han brukar i vanliga fall äta en portion efter mycket tjat. Thexas åt två portioner och sen åt han fiskpinnar efter det. Totalt sex fiskpinnar! Jag förstår inte hur en så liten kropp kan rymma så mycket mat?!

Nu ligger Thexas och sover em. Han var på uselt humör innan jag la honom, så jag hoppas att han vaknar lite gladare. Om en stund kommer min pappa och hämtar Thristan, de ska tydligen ner på stan och köpa en ny fotboll som Thristan kan ha hos morfar. Detta har de planerat länge och nu ska det bli av. Thristan längtar och har pratat mycket om den där fotbollen.

Tänka sig att det är 25 PLUSGRADER idag, iaf om man ska lita på vår termoteter som till råga på allt sitter i skuggan. Galet! Och jag som tycker det är lite väl tidigt att ta på kortbyxor och linne. Men det är ett måste en sån här dag. Thristan hade chinos och en tunn långärmad tröja på dagis idag (han går iofs bara förmiddagar) men det blir nog att lägga dit kortbyxor och t-shirt på dagis nu.

Mina sommarkläder är för ävrigt spårlöst försvunna! När vi flyttade hit i oktober så packade jag ner dom kläderna i en pappkasse för att ställa undan under vintern då det ändå var så lite plats i klädkammaren. Igår skulle jag plocka fram den och den står inte där! Både jag och Emil är bombsäkra på att jag ställde den längst in i klädkammaen, men nu står den inte där. Jag har letat igenom hela lägenheten utan resultat. Nu återstår bara vinden som jag får kolla när Emil kommer hem från jobbet. för just nu är det lite väl varmt med långbyxor. Inte en endaste kjol, shorts eller klänning finns här. Pust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0