När vi "firar" Våffeldagen.

Självklart blev det våfflor till lunch på självaste Våffeldagen. Traditioner är till för att följas. ;)
Thristan åt dem med glass, så han vägrar både sylt och grädde. Och Thexas fick nöja sig med dem au naturelle. Men han var lika glad för det. Han fick ju äta själv. ;)







Mycket gott och onyttigt, men ibland får man. Fast det mättar ju tyvärr bara en stund, sen är man hungrig igen. Thexas fick en smörgås och banan innan han somnade nyss och Thristan ropar efter yoghurt. Ingen höjdarlunch direkt. Men gott!

När Emil kommer hem så ska vi ner på stan en sväng. Thristan är ju hemma i helgen och ska få köpa lite godis. Tredje gången nånsin som jag köper det till honom tror jag. Men när han är hos han-som-inte-får-nämnas-vid-namn så får han alltid det, så nu är han rätt medveten om vad helg+godis innebär. Tyvärr. Men, han är ju ändå 3,5 år snart så det får väl gå ann. Till Thexas har jag köpt morotssticks från barnhyllan, gissar på att de är som majskrokar fast med morot. Spännande!


Kommentarer
Postat av: L.G

yeehj.. en till mamma som är hård på de där med godis... jag brjar ledsna på att få försvara mig när folk fnyser åt mig för att vi ej ger honom massa godis.. o glömmer han att de är lördag o inte får godis så ÄR inte de helva världen.. eller? ;o(

2011-03-27 @ 14:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0