När jag buzzar för Nestlés Frutti Smoothie.

Jag är sedan en tid tillbaka en Buzzador. Det innebär att man får hem olika produkter att testa och utvärdera. Den här gången har vi fått hem Nestlés frutti Smoothie i två olika smaker - mango/ananas/banan och persika/banan.

Frutti Smoothie innehåller inget socker (stort plus) och har en ganska trögflytande konsistens, altså mer mättande än en enkel dryck, de klassas snarare som ett mellanmål i stil med fruktpuréerna som finns på burk och motsvarar ungefär en frukt per dryck.

Men barnen tyckte inte alls om dom, tyvärr. Det hade ju varit väldigt smidigt att slänga med i skötväskan som ett litet mellis. Thexas förstår inte riktigt grejen med att dricka ur sugrör och Thristan spottade ut och sa att det smakade illa. Jag kan inte annat än att hålla med, det smakar mest som något som kommer upp igen. Så denna produkt fick tyvärr inget plus från oss.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad tråkigt att dem inte tycket dem var goda. Den eddie fick av er drack han upp på en gång. Han gillade den jättemycket :-)

2011-03-29 @ 11:05:59
Postat av: Marie

Och min snart-4-åring gillade den, han som annars endast dricker mjölk och vatten.

2011-03-30 @ 21:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0