När helgen gått och jag sökte Körslaget.

Dålig uppdatering i helgen. Medvetet.

Lördagen spenderades utomhus. Vi tog en tre timmars lång promenad med barnen i vagnen. Skönt väder, men väldigt blåsigt. Thristan passade på att sova under tiden, han som inte sover middag i vanliga fall. Lillskrutten höll sig vaken. På kvällen kom Fia och myste med oss. Melodifestivalen och en rolig film.

Igår hade Körslaget audition här i Katrineholm. Jag bestämde mig inte för att gå ner förrän jag såg kön utanför vårt köksfönster. Värt att testa, så man inte kan klaga på "att det aldrig händer nåt här i stan" sen. Det var många som ville söka och kön var lång. Jag hade ingen aning om vad jag skulle sjunga. Bestämde mig ca 1 minut innan castingtjejen kom och knackade mig på axeln och ville ha med mig och Johanna till första juryn. Och jävlar vad illa det gick! Haha. Jag gjorde mitt absolut sämsta framträdande någonsin och skämdes som en tok. Kom in helt fel i låten osv. Så efter att ha sjungit hälften av det jag skulle så gav jag upp. Haha. Pinsamt Hanna. MEN, nu har jag testat iaf och jag har bara mig själv att skylla. Hade ajg haft en låt intränad och förberedd så hade det kanske gått bättre. Och en bra tonart i huvudet. ;)

Sen var jag inte riktigt beredd på vilken TID man skulle behöva lägga ner på allt. Jag är nog inte beredd på att vara ifrån barnen så pass mycket. Rep i veckorna och sen borta hela helgerna. Nu håller jag stenhårt tummarna för att det går bra för Katrineholm. Vi har grymt bra sångare och Gabriel Forss är riktigt duktig. Det ryktas om att deltagarna inte får avslöjas förrän den 19:e mars då programmet börjar sändas. Typiskt, jag är ju så nyfiken. Hoppas verkligen på att mina fränder  Johanna, Michelle, Linda och Lovisa kom med till slut iaf. De är nog trötta idag. 12 timmar hade det tagit igår innan kören var ihopsatt.

Nu väntar en ny vecka på oss. Thristan är förkyld och får vara hemma från dagis idag. Ingen ÖF heller. Typiskt, han tycker det är så roligt ju. Vi får roa oss med annat helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns lite slentrian att agera först och tänka sen.

2011-03-07 @ 18:47:45
Postat av: Anna

Och vad gjorde Du då? Var DU nere och sjöng? Nej de passade väll inte ditt schema? tänkte att du måste ju ha ett att leva efter till punkt och pricka..? jävligt tråkigt liv du måste ha!...

2011-03-07 @ 19:23:11
Postat av: Hanna Runesdotter

Anna, skriver du till mig eller kommentaren över?

2011-03-07 @ 19:42:52
URL: http://hannarunesdotter.blogg.se/
Postat av: Anna

kommentaren över, förlåt men känner inte dig.. gled bara in på den av en slump och fastnade! kände ilskan bubbla upp när du verkar så go och någon kommenterar anonymt endast för att förstöra, den var alltså inte menat till dig.

2011-03-08 @ 21:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0