När Thristan får sommarlov.

Idag var det avslutning på dagis för "de stora barnen", dvs de som går upp i 5-årsgrupper till hösten. Barnen fick med sig en ballong hem. Det var även sista dagen på dagis för Thristans del, nu väntar ett sommarlov på 2,5 månader!



Thristans "tjej" Reem, Thexas och Thristan.

Efter dagis och lunch var Thristan en riktig tröttis. När Thexas hade somnat för sin middagsnap så bad Thristan om att få se på tv. Jag själv har feber och la mig i andra soffan. Efter en stund kom Thristan och la sig bredvid mig. Jag somnade till och vaknade av att han snarkade mig i örat. Då hade vi sovit där i 45 minuter. Tur att jag vaknade till då iaf, tio minuter innan han-som-inte-får-nämnas-vid-namn skulle komma och hämta Thristan. Det var bara att packa väskor och väcka skrutten.





Emil slängde ihop en god kyckligsallad till middag. Thexas åt lite tidigare än oss, och roade sig under tiden med...



Att gunga i sin gamla bilstol som står i hallen i väntan på att bäras upp på vinden.

Nu väntar filmmys här hemma. Emil tittade mycket på film förr, men under det senaste året har två barn tagit över den platsen. Inte så konstigt kanske. Så idag cyklade jag iväg och hyrde en film och köpte lite popcorn och glass. Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0