När vi varit på kalas i Busfabriken.

Igår tillbringade vi största delen av tiden i bilen. Först till Valla och lämna Thexas hos mormor en stund, han avskyr att åka bil så det blev bäst så. Sen tog vi Eskilstuna tur och retur för att hämta Thristan hos han-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Det var första gången jag var hemma hos honom, han inte velat ta mig dit tidigare. Men det kändes över förväntan bra. Det fick mig återigen att inse hur bra jag och barnen har det nu.

Från Eskilstuna till Valla för att hämta upp Thexas igen. Sen till Norrköping för Charlies 4-årskalas på Busfabriken. Jag har aldrig varit där förut och Thristan har bara varit där en gång för nåt år sedan med moster och mormor. Kalaset var hur lyckat som helst! Barnen fick piratrummet där det bjöds på både mat och glass. Därimellan fick de leka gärnet såklart. Thristan var yngst bland alla, förutom Thexas då, så han hängde inte riktigt med de stora barne i deras lek. Han tycte mest att de grejerna var läskiga och nöjde sig med att leka på samma plats som Thexas.

Men Thristan är en riktig liten fegis. Vi fick nästan "tvinga" med oss honom på olika grejer för att han skulle göra det en gång och sen inse att det faktiskt var roligt. Efter ca 1,5 timmar så släppte hans feghet lite och han lekte ordentligt. Vi satt alla fyra i bollhavet och skrattade, det såg nog roligt ut. Typiskt nog så glömde jag att ta med kameran. Men det blev några suddiga bilder med Emils iPhone iaf som jag ska knycka av honom ikväll.

Idag är Emil och hjälper sin bror på jobbet en sväng så jag är själv med barnen. Det började med en sovmorgon till kvart över 8 ungefär då båda barnen vaknade samtidigt. Nu tar Thexas sin första nap och Thristan och jag ska bygga med smålegot. Sen väntar nog pulkaåkning med moster Frida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0