När Thristan målar och Thexas sover länge.

Stackars Thexas. Jag lider verkligen med honom. Han vill inte äta, inte leka. Han vill mest sitta på armen och mysa. Han är så ledsen. Febern är inte hög alls, men väldigt påtaglig ändå. Jag börjar undra om det är något annat som spökar? Jag trycker på öronen, men han verkar inte ha ont. Nu har han sovit i snart 2,5 timmar och jag hoppas han är lite piggare när han vaknar.

Min syster var guldklimp och hämtade Thristan på dagis förut, så slapp Thexas gå ut igen. Hon stannade för ovanlighetens skull här i flera timmar och umgicks med oss. Thristan har målat med vattenfärger och det var mer än bara pappret som blev målat på. Det slutade med badet för hans del då det var mycket roligare att måla med fingrarna än med penseln till slut. Och på väg till badet så hann både magen, näsan och snoppen bli grön/svarta. Haha.





Busted!

Thristan väntar nu på att han-som-inte-får-nämnas-vid-namn ska komma och hämta honom. Han skulle sluta lite tidigare från jobbet idag, så det slipper bli så sent innan han kommer. Skönt för Thristan. Jag måste nog förklara varför han har lite färg kvar på konstiga ställen på kroppen, och varför han snyfter svart. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0