När vi har en oplanerad dag, men mycket att göra.

GODMORGON fredag!

Vi har fått sova en hel natt. (nästan iaf, om man inte räknar in den halvtimmen jag var vaken med nässprejspanik och täppt i näsan.) Thexas vaknade strax efter klockan sju och var på strålande humör. Dagen ser ganska oplanerad ut. Jag ska försöka städa av lite och baka något.

Thristan åkte till han-som-inte-får-nämnas-vid-namn igår kväll. Han kom faktiskt in en stund innan de skulle åka. Barnen hann äta varsin banan och så packade vi Thristans väska. Fem minuter. En kort början, hade jag räknat med mer? Det känns bara genomfalskt.

Men men. Nu väntar alltså en helg med bara Thexas hemma. På söndag ska tjuvstartar vi med lite 1-årskalas för honom. Först åker jag, Emil och Thristan till han-som-inte-får-nämnas-vid-namn, mest för att hämta hem Thristan. Men också för att ha lite kalas där för Thexas. Det kommer bli en tuff dag. Men det var faktiskt mitt och Emils val, vi har själva bjudit in oss där. Allt för att slippa ta hit hela den släkten. Så just där känns det skönt att ha "övertaget" eller vad man ska säga.

På söndag eftermiddag väntar lite kalas här hemma för vänner. Det är därför jag skulle behöva baka lite. Men jag har ingen aning om hur många som kommer, förutom tre stycken. Det visar sig. Släkten kommer och firar på The Day på tisdag. Tänk att min lilla skrutt ska bli så stor?



Thexas och jag. November 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0