När jag ger svar på tal, igen.

Tack Tittiluran för dina rader. De andra, tjaa vad ska man säga? Visst har ni rätt? Vi bjöd in oss själva dit för att slippa bli tvungna att ha alla här. Vi skulle själva få känna när det räckte och kunna åka därifrån osv. Nu blev det som det blev ändå. Självklart är det Thexas som ska firas, men där han är - där är jag. Och det är jag som skriver den här bloggen, inte han. Herregud, Thexas är snart 1, han förstår inte vad som händer.

Men om ni vill veta hur han tog det; han var lite avvaktande i början. Inte så konstigt, nytt folk och nytt ställe. Men det släppte fort när han fick presenter. Pappret var såklart roligast. Thristan och "chefens" dotter på två år var duktiga medhjälpare vid paketöppningen. Sen lektes det med presenterna och det blev såklart en del tjiv mellan barnen. Thexas åt dåligt med lunch som vi hade med oss. Han fick smörgåsrån och majskrokar som han knappt hann smaka på. Det var några andra busungar som var snabbare..? Sen lektes det lite till. Han gick ifrån oss några gånger och lekte och satt även med sin farmor och plockade med grejer rätt länge. Sen blev han rätt trött efter några timmar och vi åkte hemåt.


Mig veterligen så har jag väl inte skrivit så illa om just "chefen", utan om situationen i sig, och om han-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Henne känner jag inte. Det var första gången vi träffades en längre stund igår, och första gången som hon träffade Thexas. Jag skrev ju att allt gick bra med henne och med han-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Så vad är problemet? Jag hade gärna struntat i det där kalaset över huvud taget och som du skriver "väntat några år." Det spelar ingen roll vad eller hur man gör så blir det fel...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fan vad irriterad jag blir på såna där överflödiga kommentarer. Vet du vad Hanna?

Du verkar vara en skitbra morsa och från min syn på saken så försöker du hantera en situation så bra som det går och du förmår.

Att anonyma amöbor med rabies i käften inte kan känna empati för att man inte är nån jävla superman 24/7, bevisar bara på ett mindre socialt handikapp.

Stå på dig och skit i dem, det finns annat du kan lägga ner tid på än att ta åt dig från såna människor!

2011-02-21 @ 12:38:56
URL: http://lefucked.blogg.se/
Postat av: Anna

Ta inte åt dig av såna idiotiska kommentarer! Du vet bäst när det gäller dina barn och du är en bra mamma!

2011-02-21 @ 18:02:11
Postat av: Lucia Linda ;)

Stå på dig Hanna! Ingen, INGEN, utom de som själva lever livet som separerade småbarnsföräldrar, bio- och bonusbarn etc kan förstå hur svårt pusslet är att få ihop. Följer din blogg då och då och jag tycker du har en väldigt sund inställning till allt! Du är stark och hanterar situationen superbra vad det verkar. Bry dig inte om mindre upplysta personer som spyr galla över något de inte vet något om.

2011-02-22 @ 17:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0