När farmor funderar på flytt och jag har kollat mitt blodtryck.

Den här förkylningen som jag bär runt på verkar avslutas lika fort som den kom. Hoppas! Jag känner mig hundra gånger piggare idag, trots feberkänningar igår kväll. Men det är på rätt väg nu känner jag.

Min farmor, som jag träffar alldeles för sällan pga långt avstånd mellan oss, har tagit sitt förnuft till fånga och (nästan) bestämt sig för att flytta hit till Katrineholm. Det känns så roligt. Så idag har pappa, Frida och Thristan tittat på en lägenhet åt henne. Jag och Thexas var på sjukan för att ta mitt blodtryck bara, de vill visst att man ska göra det varannat år när man äter p-piller. Det såg bra ut och vi var färdiga där på ca två minuter.

Nu sitter vi och väntar hem Emil, som iofs inte slutar förrän klockan fyra. Han ska få lite extra många kramar och pussar idag, för igår var jag inget vidare sällskap. Jag snorade mest och tyckte synd om mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0