När vi tagit till vara på naturen.

Vi har haft en underbart mysig dag, jag och barnen. det känns som en mindre evighet sen och det behövdes verkligen en sån här dag nu kände vi nog alla. Thexas är frisk, om än lite snorig fortfarande. Men allt annat tycks som borta, mycket skönt. Detta gjorde att Thristan fick gå till dagis idag. Han har längtat och sprang hela vägen dit!

På vägen hem tog vi en tur genom skogsdungen och plockade med oss lite ris hem.



Nöjd kille som bar riset hela vägen hem och stoppade de i en vas.
Vi hittade även lite snödroppar som såklart fick följa med hem.



Väl hemma så blev det pannkakslunch, som oftat på torsdagar. Pojkarna älskar det! Sen tog vi på oss ytterkläder och gick ner på stan för att köpa lite fjädrar till det där riset. Blåa skulle de minsann vara, bestämde Thristan. Så blåa blev det. Nu är vi hemma och Thexas ligger och sover. Jag och Thristan ska sätta i de där fjädrarna i riset. Nog för att det är ett tag kvar till påsk, men tjuvstartar man lite nu så blir ju påsken längre. Eller hur? ;)

Ikväll åker Thristan till han-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Blir en långhelg utan honom, alltid lika tråkigt. Men dagarna går ohyggligt snabbt.


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Lowa & bebis i magen

Vad roligt att du gillar min blogg, och härligt att du ville ge dig tillkänna :) alltid lika kul att få veta vem/vilka som läser min blogg. Nej har inte testat åksjuketabletter, bara åksjukearmband/gravidarmband och det har väl hjälpt sådär, dock inte längre. Ska till BVC imorgon så tänkte kolla med dom. Är åksjuketabletterna receptfria? Är lite nojig över att stoppa i mig massa när jag är gravid men antar att barnmorskan godkänner dessa? Isf är de värt ett försök, orkar inte må såhär. Tack för tipset :)



Vi är också med och provar Nestles nya smoothie och de är ingen hit här heller. Lowa vägar ta sugröret i munnen så jag får mata med sked, men som dina barn gillar hon den inte heller.



Kram Anna

2011-04-07 @ 15:22:43
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0