När jag startar datorn och bloggar, längesen.

Jag vet inte när jag startade datorn senast, det är ju så smidigt med iPhone, då behövs liksom inte datorn. Men det är segt att blogga från telefonen, då det går långsamt att skriva och inte går det att ladda upp bildet heller. Så det blir oftast mms-inlägg nu för tiden. Men det kanske går bra det med? Då är det ju bilder med iaf. ;)

Men nu har jag satt igång datorn iaf. Thexas ligger och sover (han är på världens sämsta humör i eftermiddag) Thristan har fikat lite glass och jag själv dricker kaffe. Lugnt och skönt för en stund. Det behövdes.

Dagarna rullar på här hemma. Thristan är på dagis på förmiddagarna, men nästa vecka väntar påsklov för hans del. Undrar vad vi ska hitta på för skoj då? tror att öppna förskolan är stängd då med. Typiskt nog.



Den senaste tiden har "Projekt-Thristans-rum" pågått. Jag har målat hans vägg, vilket tog MCKET längre tid än jag räknat med. Vet inte hur länge jag hållt på nu, två-tre veckor kanske? Han har även fått en ny möbel som jag målar. Jag hittade ett gammalt skåp på vinden som ingen ägde, så det fick jag. Det var riktigt slitet och i en mintgrön nyans, inte fint. Men lite vit färg fixar ju allt! I slutet av veckan hoppas jag att hans rum är färdigt, jag står där inne och målar nämligen, så det blir ingen lek där. Vilket betyder att ALLA leksaker har fått flytta ut i vardagsrummet. Och det verkar han rätt nöjd över.

Nu ska jag försöka få lite gjort här hemma medans Thexas sover. FÖRSÖKA var det ja. Tror jag kommer sitta kvar här i soffan och slappa med Thristan istället, det var rätt skönt. Ikväll kommer Linda och Henke på den traditionella teonsdagen. Veckans höjdpunkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0