När den ena sjuklingen blir frisk blir nästa sjuk.

Vilken påsk vi har. Emil har legat sjuk sedan natten till torsdag. Och igår var det Thexas tur. Han skulle ha sovit hos Emils föräldrar, men vi hann knappt åka därifrån förrän de kom hem med honom igen. Då stod det inte riktigt rätt till i blöjan, om man säger så.

Väl hemma så kräktes han en gång. Jag hade gett mig iväg till Sanna och Robin, men Emil meddelade att allt var lugnt och att jag kunde stanna. Men jag åkte hem rätt skapligt ändå och natten var faktiskt lugn med Thexas. Han vaknade klockan fem och då gick jag upp och gav honom lite välling. Sen vaknade han igen klockan sex och Emil gav han vatten. Sen sov han till en bra bit över tio. Vaknade sen med hög feber och har sovit nästintill hela dagen.
Nu har han precis fått i sig en liten flaska välling och har somnat igen. Det är inte många minuter han har varit vaken idag inte. Jag och Emil spenderar dagen med att sanera lägenheten efter all sjukdom. Tvättar, diskar, tvättar, torkar osv. Tvättar lite till.

Thristan skulle egentligen ha kommit hem ikväll. Men han fåt bli kvar hos sin farmor och farfar inatt. Hoppas verkligen att han slipper smittas av det här nu. Så istället kommer han hem imorgon kväll. Det blir många dagar utan storprinsen, men det är ju för hans eget bästa. Och honom går det absolut ingen nöd på.

Vilket tråkigt inlägg det blev. Men det kanske är förståeligt? Det har inte blivit nåt ordntligt påskfirande och jag har inga roliga bilder att bjuda på heller. Men men, så är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0