När lillprinsen matvägrar, igen!

Min trötthet och matthet går inte att beskriva i ord. Natten blev som väntat, men 1,5 timmar sammanhängande sömn som mest. Thexas har en jobbig rethosta som väcker honom hela tiden. Han halvsover därför i min famn om nätterna. Vilket inte är skönt för någon av oss, eller för Emil som ligger bredvid och inte heller får någon sömn. Inatt höll jag på att bryta ihop, så trött var jag. Så imorse skickade jag återigen upp Emil när Thristan vaknade vid sju. Thexas och jag "sov i två timmar till. Väldigt skönt.

Men idag har han börjat matvägra igen. Och DET är det jobbigaste jag någonsin har varit med om. Han gjorde samma sak sist, då åt han inte på två dygn utan bet/slet sönder bröstet för mig så fort jag visade det. Detta gjorde mig sjuk i form utav en mildare variant utav mjölkstockning, fastän jag pumpade ur så mycket jag kunde. Och inte tog han flaska heller, mer än några få ml per gång.

Och nu verkar vi alltså vara där igen! Han har inte ätit ordentligt under hela dagen vilket jag trott berott på allt runtomkring. (Thristan har lekt och vi har haft Emils föräldrar här på besök.) Men han vill tydligen inte äta alls! Han tar fortfarande inte flaskan (jag har fått pumpa ur nu ikväll pga onda bröst) och att ta bröstet totalvägrar han. Nu har han skrikit/bökat sig till sömns iaf men lär vakna om en liten stund av den dumma hostan, eller av hunger. Men ändå äter han inte. Ja, ni hör ju själva hur det låter.

Vår teori är att han fått ont i halsen pga hostan och därför inte vill äta. Så var det sist, när han började bli piggare så åt han bra igen. Så vi får helt enkelt avvakta och se. Men det kommer att bli en vaken natt igen, speciellt nu när jag inte kan tutta honom till sömns igen när han vaknar. Vi får se imorgon hur dagen artar sig, annars är det jag som tar med mini till barnmottagningen för en undersökning så det inte är nåt lurt som plågar honom. Så här sjuk kan han ju inte vara, och inte så ofta!

Så, nu väntar natt nummer fyra utan sömn. Kram och godnatt från en T-R-Ö-T-T mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0