När vi fått nyckel till nya lägenheten.

Vi fick nycklarna till lägenheten idag! Eller, NYCKELN rättare sagt. Det finns endast en, så vi får göra fler på måndag. Fastighetsskötaren åker ju som bekant utomlands i nästan en månad imorgon, så vi får fixa med allt sånt själva. Vi gick självklart till lägenheten direkt för att kika. Och vilket ruckel! Haha, jag skojar inte!

Kvinnan som bott där innan hade itne städat ur alls. Skitiga golv, grejer kvar i skåp, hyllor på väggarna, vinylskivor på väggarna, spikar och krokar. Trasiga vägguttag, antennsladdar som låg i en enda röra i hela lägenheten. Väggarna såg ut som skräp, och det rummet som vi tänt dela av till två rum var mycket mindre än vi tänkt oss.

Men om några veckor säger jag nog helt annat. Det kommer bli fint, men vi har mycekt att jobba med. Hoppas på att pengarna räcker (vi får denna månadshyra gratis och slipper på så sätt betala dubbel hyra och kan istället ta de pengarna att renovera för.) Emil och Richard kommer spendera kvällen där med att börja planera väggen som ska upp på ett eller annat sätt. Jag känner mig lite nervös.

Syrran är nyfiken så hon är på väg hit hem så ska vi gå iväg och titta sen igen. Hon kommer trilla baklänges. Haha.


Kommentarer
Postat av: hanna

nej men hoppas det ordnar sig, finns många hjälpande händer så det ska gå undan ska du se! du det där med dejt, måndag hur låter det? =) puss!

2010-10-02 @ 18:45:45
URL: http://hannak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0