När Thristan är lite piggare.

Oh, jag skrev precis ett inlägg och sedan la Internet av när jag skulle ladda upp. Och nu minns jag inte vad jag skrev om?

Nåväl, Thristan är lite piggare idag, men har inte fått gå till dagis. Kanske imorgon, vi får se hur kvällen artar sig.

Vi har alltså ännu en seg dag hemma. Plockar lite, diskar lite, lagar lite mat, tvättar massa!

Ikväll ska pianot flyttas igen! Vi flyttade det i förra veckan, men det gick inte upp för trappen här, så nu står det nere i trapphuset och väntar på bättre tider. Jag har flirtat med Emils föräldrar och de har nu gått med på att ha det hemma hos sig i Forssjö, toppenbra! Så ikväll ska Emil och Linus köra dit det. Och sen kanske vi får lite fikagäster?

Vi måste även ta oss till Eskilstuna någon dag. Han-som-inte-får-nämnas-vid-namn hade åter igen struntat i att sätta Thristan ordentligt i bilstolen, utan satte honom framåtvänt istället för bakåtvänt som han ska sitta. Thristan åkte med sina farföräldrar hem i söndags och då glömdes själva pinnen som man har när barnen åker bakåtvänt kvar i Eskilstuna. Så nu kan vi inte använda bilstolen förrän vi hämtar den. Han-som-inte-får-nämnas-vid-namn måste även skriva på papper om att Thristan får flytta. Bah.

Vi har tänkt byta bilstolar till barnen nu snart. Thexas ska få sitta i Thristans bilstol, och thristan ska få ha min mammas bilstol något år tills han är gammal nog att sitta framåtvänt. Mammas stol är bredare och bättre, så får han mer plats för benen. Och Thexas, som hatar att åka bil, kanske det tycker är roligare att slippa babyskyddet och sitta upp och se mer? Vi hoppas på det. Men först måste alltså den där pinnen hämtas.

Kommentarer
Postat av: Linda

Behöver han inte det med Thexas? eller är han inte pappa till honom? Fadersskapstest kanske?

2010-10-19 @ 20:34:33
Postat av: Hanna Runesdotter

Fy fan vad det är onödigt med såna här kommentarer. Och utan att lämna spår efter sig. Han behöver inte skriva under på Thexas eftersom han inte har vårdnad om honom. Men självklart är han biologisk pappa till Thexas också och ett faderskapstest får han gärna be om om han skulle tvivla. Suck.

2010-10-19 @ 22:03:12
URL: http://hannarunesdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0