När Thexas sover gott och lär sig KRYPA!

Jag blir så glad av alla kommentarer. Av alla rara människor som tar sig tid en minut för att skriva några peppande ord eller råd på vägen. TACK!

Igår kväll var jag själv hemma med barnen, tillsammans med Linda dock. Vi försökte få i Thexas välling. Han skrek på i vanlig ordning, men vi var rätt hårda och han fick nog i sig 10 ml iaf.

Sen skulle jag visa henne hur lustigt han tar sig framåt. Han hasar liksom på ena benet. Men vad gör barnet? Jo, han KRYPER! Min duktiga lilla, stora kille! Jag vart rörd, Linda vart nog lite rörd för att hon var med och såg och vi måste ha sett ut som två idioter som låg där på golvet och försökte locka honom framåt ännu mer! Haha. Nu lär det snart vara full fart här hemma.

När det sen var läggdags så tog det 11 minuter innan han sov så gott så. Denna gång hade han somnat i framåtlutande, sittande ställning. Toker. Jag la honom försiktigt ner och han sussade vidare. Kanonskönt!

Emil tog nattpasset. Han var uppe med Thexas tre gånger, och när han vaknade vid  så gav jag honom lite mat men sen fick han somna om själv igen. Det verkade ha gått bra inatt. Jag var ju självklart vaken när Emil var uppe med honom, men det känns ändå i huvudet att man fått sömn/vila litegrann inatt och inte ammat 15 ggr som i vanliga fall. Nu hoppas jag innerligt att det här kan hålla i sig och att han snart inte vaknar alls om nätterna. Bara Emil orkar gå upp så. Jag är för svag och luktar mat, dålig kombination mitt i natten.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Jag har avbokat min tandläkartid igen, sagt till om ledigt idag på dagis (allt för sega imorse, och fortfarande) samt ringt vårdcentralen om min hals som tydligen ska få självläka. "Är det halsfluss så kommer du snart få hög feber igen" Tack för den. Jag hade hellre gjort en undersökning och fått det ur världen direkt. "Gör lite huskurer och drick varmt." Vet den här kvinnan hur ONT det gör att dricka varmt? Eller att dricka nånting överhuvudtaget?

Jag ska nog vänta på att syster Frida vaknar. Hon brukar vilja hitta på nåt.

Kommentarer
Postat av: Linda

OM jag blev rörd? Gudmorshjärtat slog ett antal extra slag, och värmen steg. Det var väldigt stort att få se <3

2010-10-28 @ 10:24:33
URL: http://flickansomalltidler.blogspot.com
Postat av: M

Vilken vårdcentral ringde du till? Ring till vår vårdcentral där är man alltid välkommen lika så vårdcentralen i nävertorp.

2010-10-28 @ 19:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0