När vi behöver overall och vinterskor.

Brr vilken morgon! -7 visade termometern på när vi skulle gå till dagis. Det var bara att plocka fram barnens overaller och lite tjockare mössor och ge sig ut. Thristan tyckte det var "iskallt" ute, och det hade han ju så rätt i. Thexas overall är lite för liten, jag köpte den i vintras/våras nån gång i stl. 74, men han skulle behöva en i stl. 80. Thristans gamla är i stl. 86 och ganska mycket för stor. Så, någon som har en overall i stl. 80 som vill sälja?

Och när vi ändå är i gång. Thristan behöver vinterskor, stl. 26. Någon? Hehe. Jag trodde att han skulle kunna ha förra årets skor då de var ganska mycket för stora då, men icke. De var alldeles för små. Och snart lär väl snön komma och då behövs det ett par vinterskor. Imorse fick han ta ett par fodrade gympaskor, de håller värmen väldigt bra men jag tvivlar på att de klarar snön sen.

Svar till Malin; hatthyllan i hallen är faktiskt ett hemmabygge som jag designat och som en vän till oss har snickrat ihop sen. Jag är mycket nöjd och glad över att du gillar den!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har en overall på vinden. Tror att den ska vara i storlek 80. Lukas hade den förra vintern. Den är från H&M. I gott skick och väldigt fin, tycker jag. Om du är intresserad kan jag gå upp och kika om storleken stämmer, och ta kort på på den så du får se..

2010-11-08 @ 12:37:59
URL: http://johannamokvist.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0