När Thexas ska få en ny overall och det är burrigt väder.

Igår kväll hade vi Fia här igen, det är ett tag sen nu då hon varit lite sjuker. Skönt att hon mår bättre. Det tycker Emil också som fick pusselsällskap. Jag själv pysslade lite. ;)

Nu har vi gett Thexas välling tre mornar i rad. 140, 200 samt ca 100 ml har han fått i sig. Det tar sig, sakta men säkert. Mat gillar han inte riktigt än, men han får mat två gånger om dagen, men än är det inte hela måltider han får i sig. Gröt totalvägrar han. Självklart ammar jag fortfarande också.

Idag ska jag, Emil, Thexas och Emils mamma Lena åka en sväng till Norrköping, igen. Lena ville köpa en overall till Thexas, något vi hemska gärna tar emot. Hade tänkt köpa en begagnad, men nu får han alltså en ny. Jättesnällt! Thristan ska få leka lite med Per under tiden, han gillar inte alls att gå i affärer sådär så då har han roligare med honom. Och thexas följer såklart med oss, än har han adlrig haft barnvakt faktiskt. Mer än någon timme kanske? Jag känner inte något behov utav det heller.

Nu ska vi göra oss iordning här hemma och sen hämta hem storskrutt från dagis. -21 var det imorse. Brr. På våran termometer visade det bara -13 imorse, så vi tog på oss varma kläder och gick ut allihopa. Och jävlar vad kallt det var. Men då vår termometer sitter lite tokigt till samt mellan husen, så tror jag inte att den visar riktigt rätt. Plus att folk som bor väldigt nära oss hade -21. Kallt värre. Men vi har bra kläder (och snart har Thexas ÄNNU bättre) men näsorna våra blir kalla ändå. Och Thristans stackars kinder som han har problem med varje vinter, dålig blodcirkulation som han alltid haft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0