När jag är patetisk, eller?

Oj, vilket ståhej det var här på bloggen. Tydligen så är jag en gnutta tragisk och patetisk som tänker på mina barns säkerhet? Du som skriver kan knappast själv ha barn, och ännu mindre ha barn med någon som kallas far på pappret, men i verkligheten går under just han-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Detta är hans eget val, han vill helt enkelt inte bli nämnd vid namn, även om många som läser vet precis vem han är.

För mig känns det inte alls konsigt att han nämns, han är fortfarande en stor del av mitt och barnens liv i och med att han är pappa till barnen. Att detta tycks vara patetiskt känns som fel ordval. Jag hade mer än gärna kunnat bryta med honom helt, men det är en omöjlighet. Alla har vi olika syn på föräldralivet och ansvaret i och med det. För mig går barnen först, gällande allt. Oavsett vad.

Att "de flesta som känner mig" tycker jag är patetisk får stå för dom. Förmodligen är det inga nära vänner då jag aldrig fått höra det face to face. Och det är väl en sån sak som en vän skulle säga? Så nej, det är nog inte mina vänner du talar om. Mina vänner vet hela sanningen om honom och vad han har gjort och utsatt både mig och barnen för.

Fortsätt gärna med diskutionen, jag svarar gärna på frågor för att reda ut det hela.

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag vet vem Hanna är men känner henne inte direkt. Undrar om denna person som tycker att Hanna är patetisk vet hur farligt det är att åka rättvänt i en bil innan man är stor nog för det... Vet även vem han-som-inte-får-nämns-vid-namn är och efter allt som hänt så är det inte konstigt att Hanna är noga med barnen, det är faktiskt hon som är den "riktiga" föräldern i det hela och hon vill bara sina barns bästa och det gör henne till en fantastisk mamma tycker jag. Måste bara säga till dig Hanna också att jag tycker du är stark som klarar av att ändå lämna Thristian till sin pappa titt som tätt. Jag önskar dig och din familj allt gott i världen och hälsa Emil att han börjat sin blogg mycket bra :)

2010-12-29 @ 11:25:18
Postat av: Melinda

Hej hanna! Läste den komentaren och tycker inte att du ska ta åt dig alls. Vågar man inte lämna namn så tycker jag att du bara ska skita i att svara. Har man haft nån i sitt liv i flera år så påverkar den personen ens vardag vare sig man vill det eller inte. Och du har väl knappast nått val utan måste dras med honnom iallafall tills killarna är stora nog att bestämma själva. Det är Inge konstig att du skriver om honnom. Du har all rätt att skriva vad du vill passR det inte behöver man inte läsa! Stå på dig! Kram

2010-12-29 @ 18:40:52
Postat av: Linda

:):):):) Triggad blogg det här:). Hur orkar folk. Titta bakom fasaden på henne hon är skenhelig!!!!!!!

2010-12-30 @ 20:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0